SS

Saturday, July 15, 2006

Madrid

Ovo je napisano 14. Juna 2006.
Katastrofa. Sve gore od goreg.
Juce u ponoc sam krenuo za Madrid. Jedan deo puta smo se vozili kroz dolinu sa vetrenjacama koje prave struju. Ogromne su. Ranije sam ih video samo na tv-u, i nisam imao predtavu kolie su u stvarnosti.
Stigli smo oko 7 i 30 na autobusku stanicu u Madridu. Autobuska stanica je ispod zemlje i direktno je spojena sa metroom. Primetio sam jednu interesantnu stvar. U stanici je bilo punu ventilatora koji su rasprshivali neki dim. Posle mi je Maja objasnila da je u pitanju vode.
Kupio sam metro kartu za 10 voznji. Cena je ista kao i u Barceloni, a to je 6,15 evra. Otishao sam do UK ambasade. Bio sam tamo oko 8:15, a imao sam zakazano u 9:45. Proshetao sam malo. Svratio sam u jedan kafic. Popio sam kafu s mlekom. Uzeo sam novine s shankda da ih prelistam. Procitao sam jedan clanak, koji sam video pre par dana na internetu, da je lik uspeo da zameni, u vishe koraka, spajalicu za kuci. (malo progooglajte)
Izashao sam iz kafica i imao sam josh oko 45 min fore. Seo sam u park i pojeo sendvice koje sam juce pripremio. U parku sam sedeo na klupi na kojoj je neko ostavio novine. Kad sam prelistao novine i stigao do zadnje strane, video sam ogaze za devojke u pratnji. Oni su mi zapali za oko jer je jedan deo novina bio izsechen. Neko je ocigledno nashao ono sto je trazio. Primetio sam da je cena usluge oko 30 evra. Ne deluje mi skupo. :)
Doslo je vreme da odem do ambasade. Ispostavilo se da nisam popunio neku online prijavu. Bedak. Covek iz ambasade me je uputio do nekih internet kafea koji se nalaze 15 minuta peske od ambasade. Kad sam stigao do Internet kafea i to vishe njih, ni jedan nije radio. Bilo je ok 10 sati, a ja sam bio ocajan. Covek iz ambasade mi je rekao da treba da popunim prijavu i da je odstampam do 11:15. Izgubio sam 30 minuta shetajuci po gradu trazeci internet kafe koji radi. Na kraju sam nashao. :) Dok sam trazio, osecao sam se bespomocno i ocajno.
Seo sam za jedan racunar. Slika na monitoru je bila katastrofa. Bolele su me oci koliko je ekran treperio. Proverio sam osvezavanje. Bilo je 60 Hz. Stavio sam na 85 Hz. Sad je moglo da se radi. Ali, mish je bio sa kuglicom i jedva da je funkcionisao. Moj ochaj se povecavao iz chasa u chas. Popunio sam internet formu. Veoma je dugacka i ima 50 pitanja od kojih je 20-ak besmisleno. Tipa: da li ste clan neke teroristicke organizacije. Ostala glupa pitanja su bila varijacije na temu. Pre nego sto sam zafrshio prijavu, pojavila se cena prijave. Iznosila je 132 evra!?!?!?!?!? Katastrofa.
Istampao sam prijavu. Imala je 5 strana A4 formata. Uputio sam se ka ambasadi. Shvatio sam da necu imati dovoljno para za UK vizu i za odlaganje vojske. Izvadio sam 100 evra iz banke (iz Barce sam poneo 200).
Stigao sam do UK amb. Popeo se gore. Platio prijavu za vizu i cekao da me prozovu. Prozvali su me i pitali sfrhu mog odlaska u UK. Rekao sam da idem studentski na intership (ja to shvatam kao razmenu studenata, ali ocigledno greshi, molim nekoga da mi objasni sta je tacno intership). Rekli su mi da mi fali radna dozvola!?!?!?!?!? Mojoj sreci (citaj nesreci) nije bilo kraja. Ispostavilo se da sam trebao traziti turisticku vizu, sto je totalno nelogichno. Reki su mi da je Microsoft velika firma i da im nece biti problem da mi srede radnu dozvolu. Malo sutra. Ljude u microsoftu mrzi da mrdnu malim prstom. Popodne sam se cuo sa Osmanom po ovom pitanju. Objasnicu kasnije u tekstu.
Morao sam da zurim u nashu ambasadu. U UK amb su mi rekli da ce moj slucaj ostati otvoren dok MS nesto ne uradi. Na tome je i ostalo.
Nashu amb. sam lako nashao. Nasha amb. je totalno neupadljiva i nalazi se u nekoj velikoj kuci. Kad se udje unutra, slabo je osvetljena i ima sto i stolice iz komunistickog perioda. Josh uvek na zidovima stoje posteri sa natpisom Jugoslavia. :)
Tamo sam predao papire za odlaganje vojske. Sve je proslo ok s tim sto su me olakshali za 74 evra. Interesantno je bilo to da sam u spisku ljudi koji su pisali molbu ministarstvu odbrane Srbije, video Vuleta, a ja sam sad kod njega. :)
Nazvao sam Maju, Vuletovu devojku i od septembra zenu. Rekla mi je kako da odem do nje. Otishao sam do metro stanice. Hteo da udjem u merto kad... Nema mi metro karte. Iskoristio sam samo 2 od 10 putovanja i vec sam uspeo da je izgubim. Probao sam da kupim novu karticu. Otishao sam do obiznjeg automata gde se prodaju karte. Ispostavilo se da je automat za vozne karte. Katastrofa. Video sam da ljudi cekaju red za karte. Stao sam u red. Kad sam stigao do shaltera ispostavilo se da shalter prodaje samo vozne karte.(majko moja). Na kraju me je neko putio do automata za metro karte. Ubacio sam 10 evra. Dobio kusur, ali ne i kartu. (mislio sam da ze bacim pod voz, shalim se, ali sam bio stvaro ocajan). Pritsnuo sam dugme na automatu koje sluzi za zvanje adrministratora automata. Objasnio sam mu problem. Rekao je da dodjem do shaltera, ali mi nije objasnio do kog shaltera. Bio sam iznerviran. Posle sam pogledao josh jednom da li ima karte. Karta je nekim cudom bila tamo. Povao sam administratora da mu kazem da je sve u redu.
Sa kartom sam otishao do ulaza u metro, ali automat za ponistavanje karata nije primao moju kartu. Josh vishe sam se iznervirao. Opet sam otishao do automata i objasnio sam administratoru problem. Opet je rekao da dodjem do shaltera i opet mi nije objasnio kako da dodjem dolshaltera. Na kraju sam pitao obezbedjenje gde da idem i zbog chega. Kad sam obezbedjenju objasnio zasto trazim shater, oni su mi rekli da sam ja ishao na pogreshan ulazak u metro. Ispostavilo se da je to bio ulaz za voz?!?!?!? Pitao sam ih kako to da je ulaz za voz kad na ulazu pishe broj 6 sto je bila linija metroa koju sam ja trazio. Oni su mi objasnili da pored te shestice ima mala strelica koja pokazuje da je metro na drugoj strani. Strasno. Ja u opste nisam priimetio tu strelicu. Na kraju sam otishao do metroa i stigao do stanice Quintana, gde me je cekala Maja.
Maju nisam video par godina pre toga, ali mi se cini da se nije promenila. :) Ja sam joj isprichao sta mi se sve desilo. Kad sam zavrshio presli smo na normalne teme. Pricali smo o tome kako je njoj i Vuletu ovde.
Stigli smo do stana. Maja i Vule zive u veoma urednom stanu. Stan je lep i dobro osvetljen, za razliku od moje sobe u Barceloni koja je totalno mracna.
Istushirao sam se, jeo i malo odmorio. Maja je trebala da se nadje sa Vuletom u 17:00 u gradu da idu da kupe Maji cipele za svadbu. Maja mi je objasnia sta mogu da obidhem u gradu. Pre nego sto sam reknuo za grad, zvao me je Osman. Objasnio sam mu kako sam proshao u UK amb. On je hteo da zove ambasadu da mi zakaze termin za ponedelja, ali prvi solobodan termin je bio 27 juna. Katastrofa. Ne znam sta ce biti da UK vizom. Verovatno je necu dobiti. Ko mi je kriv sto sam iz Srbije.
Ja sam othisao na autobus i stigao do Plaza de Cibeles. U blizini se nalazi neki veliki i poznati park. Zaboraio sam mu ime. Par mi se nije svideo jer je prevelik i ima malo stvari da se vidi u njemu. Proshetao sam se 20 min po parku i lego na neku klupu i malo dremao. Posle sam se malo proshetao po gradu i vratio se kuci.. Nisam video mnogo stvari, a imam utisak da nije nesto extra grad.
Vratio sam se oko 20:00 kuci. Bio sam mnogo umoran. Par minuta posle mene je doshao Vule s Majom. Nisu nashli cipele. jgb
Uvece sam ostao u kuci jer sam bio previshe iznerviran i umoran. Verujem da mi se Madrid nije svideo zbog chega sto mi se desilo.

6 Comments:

At 1:22 AM, Blogger Srdjan said...

To me, all the times. :(

 
At 2:38 AM, Anonymous Anonymous said...

Covece, kakav dan, ja sam postala ocajna samo citajuci sve ovo..... pitam se kako bih ja reagovala da sam danas bila u tvojoj kozi...bedak!

 
At 8:56 AM, Anonymous Anonymous said...

da potvrdim mirjanine reci, i ja sam se ubedacio dok sam dosao do kraja teksta :-(

 
At 6:13 PM, Anonymous Anonymous said...

Internship ti je radni odnos na kratko vreme (nekoliko meseci) koji se daje studentima.

 
At 4:09 PM, Blogger Jox said...

...upravo tako. Studentska placena praxa od najcesce 3 meseca... I to najcesce u nekoj komercijalnoj firmi! sad smo svi pametni :)

Stipe... vidimo se uskoro....

 
At 9:38 PM, Anonymous Anonymous said...

Internship je posao, tj. stvar za koju poslodavac placa.
Uglavnom se odnosi na privremene poslove, u tvom slucaju kao student postdiplomac.
Pozdrav
Miki

 

Post a Comment

<< Home