SS

Wednesday, June 07, 2006

Srbija vs Catalunja

Svi ljudi koji su iz Catalunje kazu da Catalunja nije Spanija. :) Niko ne pravi problem s tim. U prospektima o Catalunji koje sam citao explicitno se kaze 'Catalunja je zemlja koja...'. Dobra stvar je sto u Spaniji ima mnogo regija sa visokom autonomijon. Ista je stvar i u prosperitetnim evropskim drzavama. Zakljucak koji se iz ovoga moze izvuci je da je visok stepen autonomije pozeljan u drzavi.
Mislim da Srbija moze da postane razvijenija jako brzo ako bi se uvela autonomija za neke regije u Srbiji. Nisam za cepanje teritorije Srbije. Neke dobre posledice od autonomije. Svaka regija bi mogla da ima svoj zvanicni jezik + srpski kao obavezan. Na ovaj nacin Srbi ne bi bili xenofobi. Drguga dobra stvar: poceli bi se razvijati i ostali gradovi u Srbiji osim beograda. Treca dobra stvar: Srbija bi ostavila dobar utisak u EU. Cetvrta: smanjio bi se priliv ljudi u Beograd.
Ako Srbi nastave da teraju inata sami sebi josh ce se vishe unazaditi. Srbi misle da teraju inat svetu (Americi, Nato-u, Evropi, Hagu...) ali u stvari teraju inat sebi samima.
Ovo sto sam napisao je namenjeno ljudima u Srbiji. Kad pricam o mojoj zemlji (Srbiji) ostalim ljudima, pricam sve najlepshe. Nerviraju me ljudi koji kazu da tako mislim (kao sto je napisano u prethodnom pasusu) jer nisam Srbin. To je tacno da nisam Srbin ali Srbija je moja drzava. Zelim joj sve najbolje i svim ljudima koji su u njoj. Srbija je ipak moja kuca (valjda mi autonomashi iz Vojvodine nece zameriti, ipak sam i ja iz Vojvodine).
Opet nesto o Srbima. Nemojte da se ljutite ako vam neko kaze da je iz Vojvodine. To je sasvim normalno u Evropi. Npr. Katalonci kazu da su iz Catalonije i niko im ne pravi problem. Kad odu u Evropu kazu da su iz Spanije. Ja radim to isto. U Srbiji sam iz Vojvodine, u svetu sam iz Srbije.
Ocekujem burne komentare na ovu temu. Ne zelim da se politika spominje u komentarima. Zdrav razum je pozeljan.

15 Comments:

At 11:21 AM, Anonymous Anonymous said...

Ovaj komentar nece biti buran, sta vise zvucace suvise benigno, razumem taj sizofren osecaj pripadnosti Srbija-Vojvodina,ali mislim da to mogu da razumeju samo Vojvodjani koji vole Srbiju (tacnije oni koji pate od ozbiljnog mentalnog oboljenja)

 
At 12:10 PM, Anonymous Anonymous said...

Vidim da si poceo da se prokenjavas.Zamolio bih te da mi objasnis na osnovu cega mislis da smo ksenofobi.A oko autonomija.....mozda treba uciti od hrvata,posto su oni svetski ljudi...

 
At 12:13 PM, Anonymous Anonymous said...

Zaboravih.Ti stvarno mislis da
Spanija moze biti dobar primer za teritorijalno uredjenje.Pozdravi baske

 
At 12:31 PM, Anonymous Anonymous said...

Od mene takodje nista burno li malko duze :-)

Iako nije neki ekvivalentan primer, poslednjih nekoliko godina svim strancima govorim da sam iz Srbije a ne iz Jugolavije/SiCG, sto bi po nekoj logici strancima trebalo da zvoni na uzbunu jer se drzava nije zvala tako. Ali, samo me je par ljudi za sve ovo vreme pitalo za Montenegro/Yugoslavia :-)

S druge strane, potpuno razumem razdvajanja tipa nacionalna pripadnost/odakle si/zemlja koju smatras svojom. To uopste ne mora da bude isto i opet je OK :-)

Pozdrav!

 
At 2:03 PM, Anonymous Anonymous said...

Ekonomska i kulturna autonomija i decentralizacija Srbije su neminovne. Hteli mi to ili ne, to ce sigurno biti jedan od uslova za ulazak u EU.

 
At 5:04 PM, Anonymous Anonymous said...

hej Stipe...
Lepo lepo... slazemo se...
Ali batali bre ove teme...
Pricaj sta je sa plazom?
Daj okaci negde koju sliku i baci link na blog...

Nego, ko je ovaj anonymous?
Proziva me da sam mentalno oboleo,
A krije se iza "anonymousa" :(
bljak!!!

 
At 5:40 PM, Blogger Srdjan said...

Ljudi koji zive u multietnickim sredinama nisu ksenofobi. Milan Drobnjakovic nije ksenofob. Ljudi iz Vojvodine nisu ksenofobi (barem one koje ja poznajem). Ljudi sa kojima se druzim nisu ksenofobi (to je ocligledno jer se ne bi druzili sa mnom). Poroblem je sa Srbima koji zive u centralnoj Srbiji. Cesto sam mogao cuti od ljudi iz Kracujevca: 'Sta hoce ti madjari'. Madjari nece nista. To je moj odgovor. Srbi ne zele da uce strane jezike. Dokaz: 'Pricaj srpski da te ceo svet razume'.

 
At 7:12 PM, Anonymous Anonymous said...

Stipiću, ja stvarno ne znam zašto imaš potrebu da pokrećeš flame na sopstvenom blogu? Odlično znaš ubedeđenja svih svojih prijatelja i svestan si da je u pitanju jako širok raspon. Cilj je, valjda, da mi čujemo kako je u Španiji/Kataloniji, a ne da ovde vodimo filozofske rasprave o srpstvu…

 
At 7:29 PM, Anonymous Anonymous said...

Pa onda nek i Sumadija bude autonomna.... Kad se delimo po regionalnoj osnovi, kao da postoje 2 regije u Srbiji, Vojvodina i sve ostalo.
A i izdelismo se mi posteno na ovom Balkanu, u poslednjih 15 godina.

Ja nisam ziveo u Spaniji te moja procena mozda nije merodavna, ali ako treba da se ugledamo na nekog, mislim da SPanija nije pravi primer... imali su i oni vojne hunte, diktature, pa sto kaze i ovaj Milan BASKIJA, nista to nije reseno do danas... ALi s druge strane verujem da je zemlja tj. drzava, uredjenija od ove u kojoj mi zivimo.

E Stipke, aj uzivaj tamo i nemoj da mi diras ksenofobicne Srbe:)))))). Pa svi mi jesmo po malo, a i tebe racunamo kao Srbina, barem ja :))))

 
At 7:31 PM, Anonymous Anonymous said...

Pa onda nek i Sumadija bude autonomna.... Kad se delimo po regionalnoj osnovi, kao da postoje 2 regije u Srbiji, Vojvodina i sve ostalo.
A i izdelismo se mi posteno na ovom Balkanu, u poslednjih 15 godina.

Ja nisam ziveo u Spaniji te moja procena mozda nije merodavna, ali ako treba da se ugledamo na nekog, mislim da SPanija nije pravi primer... imali su i oni vojne hunte, diktature, pa sto kaze i ovaj Milan BASKIJA, nista to nije reseno do danas... ALi s druge strane verujem da je zemlja tj. drzava, uredjenija od ove u kojoj mi zivimo.

E Stipke, aj uzivaj tamo i nemoj da mi diras ksenofobicne Srbe:)))))). Pa svi mi jesmo po malo, a i tebe racunamo kao Srbina, barem ja :))))

MIROSLAV

 
At 7:39 PM, Anonymous Anonymous said...

" Poroblem je sa Srbima koji zive u centralnoj Srbiji. Cesto sam mogao cuti od ljudi iz Kracujevca: 'Sta hoce ti madjari'. Madjari nece nista. To je moj odgovor", stipic rekao.
Mislim da nedovoljno poznajes centralnu Srbiju. Ona je vrlo raznolika, a bas smatram da su Kragujevcani opusteni i nisam pristratsan jer sam i ja Kragujevcanin. Jednostavno za ljude ovde bi bilo egzoticno ziveti jos sa nekim drugim, a to pitanje i ako si dobio od nekog bilo je zbog onoh desavanja koje je pokrenula njihova matica u E.parlamentu.
Aj uzdravlje Stipke,
Miroslav
P.S. A i sto kaze Miljan, ma da ostavio mi tu pricu sa strane, a i meni je dosta da slusam usporedbe drugih sa nama, u ovom slucaju SPanije sa Srbijom... Svesni smo svi da trenutno zivimo u jednoj neuredjenoj i sjebanoj zemlji

 
At 1:35 AM, Anonymous Anonymous said...

E Miljane... ako si mu rek'o :)

K'o sto vec rekoh... nemoj vise ovo na blogu... Bar ne dok si u Spaniji.
Kad se vratis, i ne budes imao o cemu drugom, moze...
Do tada:
Sise...Zene...Gace...Kapije...Crkve...SuperComps...Bikeovi...Hrana...Haskell...Cambridge...Mateo...(H)Omer...Seinfeld...Metro...

 
At 1:38 AM, Anonymous Anonymous said...

Sise...Zene...Gace...Kapije... Crkve...SuperComps...Bikeovi... Hrana...Haskell...Cambridge... Mateo...(H)Omer...Seinfeld...Metro... Pajton...Brak...Stan...novi-mob... SLIKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

ps. nije mi prelomio prethodni komentar :(

 
At 9:12 AM, Blogger Srdjan said...

Josh nisam kupio fotoaparat. Bice i slika. Prvo da nadjem sobu, kupim broj za mobilni pa ostalo.

 
At 9:43 AM, Anonymous Anonymous said...

Slazem se sa Miljanom, lako je deliti takve stavove se "liberalnim" svetom. Ali neko uvek moze da bude prozvan. More, ti to namerno radis ;-)

NEGO: OBAVEZNO DA POCNES DA SLIKAS! Da i mi vidimo te plaze, pogotovu sada kada ostadosmo bez "ilaza na more" ;-)

 

Post a Comment

<< Home